Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego Facebook zapisałem na startu roku najwolniejszy kwartalny wzrost od wprowadzenia na giełdę – podał serwis ABC News, wskazując, że problemy związane z pandemią Covid-19 dokonują się m.in. na całe spowolnienie rynku reklamy cyfrowej.
Koncern Marka Zuckerberga poinformował, iż w głównym kwartale tego roku zarobił 4,9 mld dolarów. To wspaniali wzrost rok do roku (w głównym kwartale 2019 r. koncern świadczył o zarobkach 2,4 mld dol.). Przychody Facebooka wzrosły o 18 proc. do poziomu 17,7 mld dol.
Firma oznajmiła zarazem, że w obecnych trzech tygodniach marca zaobserwował „znaczący spadek” wartości oraz popytu na promocji.
Przedstawiciele Facebooka odmówili ujawnienia swoich prognoz względem przychodów za drugi kwartał, jednakże podkreślili, że obserwowana obecnie sytuacja „sygnalizuje stabilizację”.
W terenach, gdzie epidemia Covid-19 wywołała największe spustoszenie, Facebook odnotował 50 proc. wzrost użycia aplikacji do zmiany informacji prywatnych. Podwoiła się również liczba połączeń głosowych i wideo tworzonych z zastosowaniem usług koncernu, który zaznaczył jednak, że aplikacji komunikacyjnych w wielu sukcesach nie monetyzuje. Dodatkowo w sektorach najbardziej dotkniętych pandemią osłabła działalność Facebooka w pierwszym elemencie reklamy.
W marcu z usług Facebooka korzystało 2,6 mld skutecznych w czasu miesiąca użytkowników. Więc o 10 proc. więcej, niż rok temu – podało ABC News. Ilość osób aktywnych na Facebooku codziennie wzrosła w marcu o 11 proc. do poziomu 1,73 mld użytkowników. Koncern z Menlo Park przekazał, że ogółem 2,99 mld osób wzięło w marcu z choć jednej jego aplikacji: Facebooka, Instagrama, Messengera lub WhatsAppa. Więc o 11 proc. więcej, niż w ostatnim jednym momencie w roku ubiegłym.
Prezes Facebooka Mark Zuckerberg w dyskusji z analitykami stwierdził, że pandemia i połączona z nią potrzebę przebywania w zakładzie przez dużo kobiet przenosi się na krótsze kupowanie nowych trendów komunikacyjnych, takich jak wideorozmowy lub małe czaty grupowe. Jak podkreślił, transmisje wideo na żywo, które wcześniej były zużywane do transmisji wydarzeń dokonujących się w grupie pozawirtualnej, obecnie grane są przez nauczycieli, sektor przyjemności i instytucje religijne. Właśnie z usług tego modelu korzysta ponad 800 mln osób dziennie – podał szef Facebooka.
Zuckerberg zaznaczył zarazem, że pandemia wywiera wielki nacisk na Facebooka i oddał swoje zaniepokojenie tym, że kryzys nią doprowadzony może potrwać dłużej, jeśli zniesienie przedstawionych w moc miejscach obostrzeń nastąpi zbyt szybko.
Obecnie 95 proc. pracowników Facebooka prowadzi swoje cele zawodowe zdalnie.
zobacz również