Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego Facebook odnotował na wstępie roku najwolniejszy kwartalny wzrost od przejścia na giełdę – podał serwis ABC News, wskazując, że problemy połączone z pandemią Covid-19 zabierają się m.in. na całe spowolnienie rynku reklamy cyfrowej.
Koncern Marka Zuckerberga poinformował, iż w centralnym kwartale bieżącego roku zarobił 4,9 mld dolarów. To duzi wzrost rok do roku (w centralnym kwartale 2019 r. koncern informował o zarobkach 2,4 mld dol.). Przychody Facebooka wzrosły o 18 proc. do poziomu 17,7 mld dol.
Firma oznajmiła zarazem, że w tych trzech tygodniach marca zaobserwował „znaczący spadek” cen i popytu na promocji.
Przedstawiciele Facebooka odmówili ujawnienia swoich prognoz względem przychodów za drugi kwartał, jednakże podkreślili, że obserwowana obecnie sytuacja „sygnalizuje stabilizację”.
W regionach, gdzie epidemia Covid-19 wywołała największe spustoszenie, Facebook odnotował 50 proc. wzrost użycia aplikacji do współpracy wiadomości prywatnych. Podwoiła się również liczba połączeń głosowych i wideo produkowanych z użyciem usług koncernu, który zaznaczył jednak, że aplikacji komunikacyjnych w wielu sukcesach nie monetyzuje. Również w sektorach najbardziej dotkniętych pandemią osłabła działalność Facebooka w dużym elemencie reklamy.
W marcu z pomocy Facebooka korzystało 2,6 mld skutecznych w rozwoju miesiąca użytkowników. To o 10 proc. więcej, niż rok temu – podało ABC News. Liczba osób poszukujących na Facebooku codziennie wzrosła w marcu o 11 proc. do poziomu 1,73 mld użytkowników. Koncern z Menlo Park przekazał, że ogółem 2,99 mld osób wykorzystało w marcu z przynajmniej samej jego aplikacji: Facebooka, Instagrama, Messengera lub WhatsAppa. To o 11 proc. więcej, niż w ostatnim tymże momencie w roku ubiegłym.
Prezes Facebooka Mark Zuckerberg w rozmowie z analitykami stwierdził, że pandemia i powiązana z nią potrzebę stania w zakładzie przez dużo osób przemieszcza się na krótsze przyjmowanie nowych trendów komunikacyjnych, takich jak wideorozmowy lub małe czaty grupowe. Jak podkreślił, transmisje wideo na żywo, które wcześniej były wykorzystywane do transmisji wydarzeń przeprowadzających się w sferze pozawirtualnej, obecnie stosowane są przez nauczycieli, sektor radości i prace religijne. Już z pomocy tego sposobie korzysta ponad 800 mln osób dziennie – podał szef Facebooka.
Zuckerberg zaznaczył zarazem, że pandemia wywiera wielki nacisk na Facebooka i przedstawił swoje zaniepokojenie tym, że koniec nią spowodowany może potrwać dłużej, jeśli zniesienie włożonych w wielu miejscach obostrzeń nastąpi za szybko.
Obecnie 95 proc. pracowników Facebooka realizuje nasze cele zawodowe zdalnie.
zobacz również